loading...
دوستي ها
سجاد بازدید : 105 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

همانطور که می‌دانید در CPU بخشی به نام Level2 Cache یا به طور خلاصه L2 Cache وجود دارد که وظیفه آن ذخیره اطلاعات فایل اجرا شده در درون خود می‌باشد. به‌طوریکه که وقتی شما نرم افزار، بازی و هر فایل اجرایی دیگر را اجرا می‌کنید، اطلاعات اصلی فایل که برای اجرا لازم است در درون L2 Cache در CPU ذخیره می‌شود و اگر شما همان زمان از برنامه خارج شوید و دوباره آن‌ را اجرا کنید خواهید دید که این‌ بار با سرعتی بیشتر اجرا می‌شود. علت آن این است که اطلاعات اصلی مورد نیاز برای اجرای فایل، در مرتبه اولی که فایل را اجرا کردید در L2 Cache ذخیره شده و در دفعات بعدی به هنگام اجرا با سرعت بیشتری بارگذاری میشود. از این رو هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از حداکثر توانایی L2 Cache استفاده کنید و در نهایت سرعت ویندوز XP خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

ترفند در ادامه مطلب

سجاد بازدید : 123 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

همانطور که می‌دانید Windows Picture and Fax Viewer برنامه‌ای است که به‌ طور پیش‌فرض به ‌هنگام نصب ویندوز XP همراه آن نصب شده و جهت مشاهده تصاویر و عکس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. درصد بسیاری از کاربران به دلیل ظاهر ساده و کاربری آسان از این برنامه برای مشاهده تصاویر خود استفاده می‌کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که Windows Picture and Fax Viewer فقط و فقط از 8 فرمت تصویری محدود (فرمت‌های JPEG، BMP، PNG، GIF، ICO، WMF، EMF و TIFF) پشتیبانی می‌کند. این موضوع می‌تواند گاهی بسیار مشکل‌ساز باشد. چرا که ممکن است شما یک تصویر با فرمتی غیر از فرمت‌های فوق در اختیار داشته باشید، در نتیجه مجبورید برنامه مخصوص آن فرمت را یافته و نصب کنید تا بتوانید تصویر را مشاهده کنید. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی بسیار کاربردی را بازگو کنیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید قابلیت نمایش بیش از 200 فرمت تصویری مختلف را بهWindows Picture and Fax Viewer بیفزایید! بدون آنکه مجبور باشید از برنامه دیگری استفاده کنید! از فرمت‌های ناشناخته مخصوص نرم‌افزارهای کوچک گرفته تا فرمت‌های معروف. به عنوان مثال برای مشاهده فایل‌های PSD دیگر نیازی به نصب Photoshop نخواهد بود و شما می‌توانید به سادگی آن را با همان Windows Picture and Fax Viewer دوست‌داشتنی مشاهده کنید. با این کار عملأ از نصب بسیاری از نرم‌افزارها بی‌نیاز خواهید شد. دقت کنید این ترفند تنها مخصوص ویندوز XP است.

ترفند در ادامه مطلب

سجاد بازدید : 110 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تاکنون جهت مخفی‌سازی اطلاعات در محیط ویندوز XP راه‌های مختلفی ارائه شده است. استفاده از نرم‌افزارهای جانبی و یا تغییرات در ویندوز، از این گونه راه‌ها بوده‌اند. اما هم‌اکنون قصد داریم به معرفی روشی جالب و ابتکاری جهت مخفی‌سازی فایل‌ها و فولدرها در محیط ویندوز XP بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید تا درصد بالایی از مخفی ماندن فایل‌های خود اطمینان بیابید. این روش بدون نیاز به هر گونه نرم‌افزار کمکی است و برای رمزگشایی فایل‌های مخفی شده نیاز به وارد نمودن رمز عبور خواهد بود و از این حیث نیز این روش می‌تواند در عین سادگی، بسیار کاربردی باشد.

ترفند در ادامه مطلب

سجاد بازدید : 119 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اگر با ویندوز XP زیاد کار کرده باشید حتماً به یک نکته ریز اما مهم برخورد کرده‌اید. در صورتی که قصد کپی یا انتقال یک فایل را در محیط ویندوز داشته باشید، اگر در محل ذخیره فایل، فایلی با نام مشابه فایل کپی شده وجود داشته باشد، ویندوز ناچار است جهت کپی فایل جدید، آن را با فایل قبلی جایگزین یا به اصطلاح Replace کند. پیش از این کار، پنجر‌ه‌ای به نام Confirm File Replace باز خواهد شد که از شما می‌پرسد از جایگزینی این فایل اطمینان دارید؟ در این زمان چهار دکمه برای انتخاب وجود دارد: Yes to All ،NO ،Cancel و Yes. عملکرد این دکمه‌ها واضح است: دکمه Yes جهت تأیید جایگزینی، دکمه No جهت عدم جایگزینی و دکمه Cancel نیز جهت لغو عملیات به کار می‌رود. همچنین دکمه Yes To All زمانی کاربرد دارد که شما قصد جایگزینی چندین فایل را دارید؛ با فشردن این دکمه دیگر پنجره تأییدیه نمایش داده نخواهد شد و به صورت اتوماتیک همه فایل‌ها جایگزین می‌شوند. اما اکنون اگر مقداری دقیق شویم، احساس می‌کنیم در این میان جای یک دکمه و عملکرد خالی است! دکمه‌ای که عملکردی عکس Yes to All داشته باشد و بتوانیم آن را No to All بخوانیم. فرض کنید به هنگام انتقال چندین فایل قصد ندارید که هیچ فایلی جایگزین قبلی‌ها شود. در این زمان ناچار خواهید بود به تعداد فایل‌های قابل جایگزین بر روی دکمه No کلیک کنید و مایکروسافت را به خاطر قرار ندادن دکمه No to All در این پنجره لعنت کنید! در این زمان اکثر کاربران دست به دامن نرم‌افزارهای جانبی مرتبط، نظیر TeraCopy و SyncToy می‌شوند. اما واقعاً نیازی به این کار نیست! با استفاده از ترفندی بسیار جالب و کاربردی که هم اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد، می‌توانید بدون نیاز به هیچ ابزار جانبی و با راهی ساده، عملکرد No To All را در پنجره جایگزینی فایل در ویندوز XP شبیه سازی کنید.

ترفند در ادامه مطلب

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 850
  • بازدید کلی : 26,945